Mortimer Electra
Doczy: 12 Lip 2024 Posty: 5
|
Wysany: Pi Lip 12, 2024 06:06 Temat postu: speelgoed 1 jaar |
|
|
Bb veroordeelde in h buitenspeelgoed aar e-mail aan mij uitdrukkelijk de afwezigheid van een empathische menselijke reactie. Dat schepte voor mij een dilemma, omdat Π niet in staat was de oorspronkelijke context te geven, dus ik had geen nuttige informatie over wat er gebeurde waardoor Bb zich verraden en gewond voelde. D zou ook geen reden zien voor Bb om boos op hem te zijn. Maar nadat ik hem wat meer informatie vertelde, begreep Π waarom haar woede op hem was gericht. Met andere woorden, het niet delen van relevante informatie blokkeert de mogelijkheid van empathie. Als empathie hebben en uiten het ultieme doel is, dan is het verbergen van informatie een anathema voor dat doel.
Zoals ik het zie, is de gemeenschap van systeemdenkers gesplitst in twee waarneembare facties. De kleinere fractie, die jij en ik onde rschrijven, is dat we de axiomatische principes en hulpmiddelen gebruiken voor het de magnetisch speelgoed nken van systemen om zowel systemische problemen \"daarbuiten\" in de wereld op te lossen als systemische problemen die zich voordoen binnen de corridors van onze eigen discipline en praktijken. Bovendien doen we ons werk in het openbaar, om aan te tonen dat we rolmodellen zijn voor onze method speelgoed 1 jaar ologie, zelfs als we interne kwesties binnen onze eigen gemeenschap aanpakken.
De onverklaarbare misvattingen van Bebe in dat opzicht hielpen me te begrijpen waarom Bebe zo sterk reageerde op het gebrek aan empathie dat ze in EoST tegenkwam. Ik ben er behoorlijk aan gewend, want bijna niemand krijgt het ooit goed als ze proberen mijn emotionele toestand te beoordelen. Lang geleden heb ik geleerd dat ik uitdrukkelijk moet zeggen dat ik boos of teleurgesteld ben of verontrust en verward ben door een waarneembaar fenomeen op de sociale netwerken. Maar zelfs toen hij dat deed, beweerde Π nog steeds houten speelgoed een onverklaarbaar onjuist karaktermodel, alsof ik een chimera van zijn verbeelding was.
Inmiddels was het enkele weken geleden dat ik merkte dat de groep verdwenen was. Ik besloot mijn Facebook vriend die n van de hoofd admin van deze groep was te vragen wat er gebeurd was. Na een dag van vragen met de andere admins, vertelde hij me gewoon een van zijn admins, hij wist niet wie de spam opruimde en verwijderde me op die basis. Blijkbaar deed deze beheerder dit zonder overleg met een van de andere beheerders ervan uitgaande dat ik een nep account was die de groep spamde. Mijn vriend, de admin, sprak geen schok uit, geen verdriet, geen berouw over wat er gebeurd was.
Wat er is gebeurd is wat Gregory Bateson zou hebben genoemd \" Schismogenesis \" wat betekent een breuk en een fragmentatie van Systems Thinking in twee of meer conflicterende facties, die elk verschillende praktijken zouden toepassen. Voor zover ik kan zien is Bebe daarom het vertrouwen in de integriteit van de Systems Thinking cultuur kwijt. Ten minste n fractie zou de praktijken van het anachronistische en verouderde model van de politiecultuur behouden. D bol com speelgoed eze ongelijkheid heeft wortels die helemaal teruggaan tot de ongelijkheid tussen de theologie en de seculiere rechtsstaat.
Wat wist de waarnemer en wanneer wist hij het? Wat heeft de waarnemer gerapporteerd en wanneer heeft hij het gemeld? Kende en rapporteerde de waarnemer de waarheid, de hele waarheid, en niets dan de waarheid? Was er iets weggelaten of vervormd? Werd er iets van geparafraseerd, verzwakt of uit de context gehaald? Naar mijn mening beperkt dit tot de kwestie van het dragen van nauwkeurige getuigen (en de gevolgen van het redigeren van informatie die men liever niet aan het licht had gebracht). |
|